Per karšta miegui? 9 patarimai, kaip gerai išsimiegoti vasarą.

   Prasidėjo vasara, o su ja – bemiegės naktys. Atėjo metas pokyčiams miegamajame, padėsiantiems kokybiškai išsimiegoti, nesivartant per šiltuose pataluose.
   Turbūt jau žinote, kad geriausiai išsimiegame kiek vėsesniame kambaryje. Tačiau kaip gaivintis, kai net nakties metas per dieną prišilusio miegamojo neatvėsina? Dalinamės patarimais, kaip vasarą susigrąžinti komfortišką miegą.
 
  1. Palaikykite tamsą kambaryje.

   Šis patarimas itin aktualus, jei Jūsų langų kryptis – į pietus ar vakarus. Vakare prikaitęs kambarys saulei nusileidus nespėja atvėsti, tad atsigulus į lovą jaučiatės lyg pirtyje. Investuokite į šviesą blokuojančias („black out“) užuolaidas. Jos ne tik užtemdo kambarį, bet ir padeda jį vėsinti. Saulės spinduliams nekaitinant Jūsų lovos, ji ne taip įšyla.
   Svarbu ne tik blokuoti saulę. Nepamirškite, kad šviesą skleidžiantys įrenginiai ir prietaisai taip pat šildo patalpą. Išjunkite šviesas, kuomet jų nereikia ir palikite miegamąjį tamsų.
 
  1. Atkreipkite dėmesį į pravirus langus.

   Kaitriai saulei šildant namus, kyla pagunda atverti visus langus ir įsileisti gryno oro. Deja, dažnai sulaukiame atvirkščio rezultato – į namus įsileidžiame dar daugiau šilumos.
   Itin karštomis dienomis laikykite užuolaidas užtrauktas ir šiek tiek praverkite tik tuos langus, kurie tuo metu negauna tiesioginės saulės šviesos. Namus vėdinkite sutemus, nukritus temperatūrai.
 
  1. Pakeiskite savo patalynės užvalkalus.

 
   Jei naudojate sintetinius ar mišraus pluošto patalynės užvalkalus – vasarai juos pamirškite! Tokie užvalkalai skatina prakaitavimą, neleidžia odai kvėpuoti ir sulaiko šilumą. Tikrai ne pats maloniausias pasirinkimas karštomis dienomis...
   Vasarą rinkitės kuo lengvesnius natūralius audinius. Mūsų asortimente rasite itin lengvų (130g/m2) PREMIUM satino patalynės užvalkalų. Šie 100% medvilnės audiniai yra laidūs orui, leidžia odai kvėpuoti, yra itin švelnūs ir malonūs kūnui.
   Jei turite galimybę – rinkitės natūralaus pluošto antklodę. Jei to padaryti negalite, antklodės atsisakykite visai – apsiklokite tik natūraliu antklodės užvalkalu ar paklode (žinoma, be gumos).
 
  1. Įsileiskite gamtą į miegamąjį.

 
   Dažname miegamajame nerasite nei vieno augalo. Žmonės jų vengia bijodami papildomų dulkių. O be reikalo!
   Augalai sugeria šiltą orą ir išskiria vandenį – jie, kaip ir žmonės, taip save vėsina. Besivėsinantis augalas atgaivins ir patalpą. O apie gryninamą orą pasakoti turbūt nebūtina. Tik nepamirškite, kad karštomis dienomis augalus reikia dažniau lieti vandeniu! Patikėkite, jie Jums atsidėkos.
 
  1. Pakeiskite kambarį. 

   Jei Jūsų namai dideli, turbūt pastebėjote, kad vienuose kambariuose gali būti vėsiau, nei kituose. Jei gyvenate kelių aukštų name ir Jūsų miegamasis – viršuje, kelkitės miegoti į pirmą aukštą. Atminkite, jog šiluma kyla į viršų, tad dažnai žemiau esančios patalpos yra vėsesnės.
   Kambariai, kurių langai nukreipti į Šiaurę, paprastai taip pat yra vėsesni. Jei tik turite galimybę, atraskite šalčiausią namų vietą ir patalynę persineškite ten.
 
  1. Atšaldykite savo patalynės užvalkalus.

   Nors patarimas gali skambėti keistai – jis tikrai veikia! Net pasirinkus natūralaus pluošto patalynės komplektą, karštis gali vis tiek varginti. Išmėginkite šiuos patalynės šaldymo būdus:
  • Pripilkite butelį karšto vandens ir jį užšaldykite. Prieš miegą butelį paritinėkite po lovą ir palikite jį šalia.
  • Prieš miegą nuvilkite pagalves ir jų užvalkalus įdėkite į šaldytuvą. Prieš miegą nepamirškite jų vėl apsivilkti.
  • Antklodės užvalkalą (ar net visą patalynės komplektą) galite atšaldyti šaldiklyje! Prieš šaldymą patalynės komplektą sulankstykite ir įdėkite į užspaudžiamą plastikinį maišelį, kad audinys nesušlaptų.

  

  1. Investuokite į gerą ventiliatorių ar oro kondicionierių.

   Savaime suprantama – investavus į gerą oro kondicionierių, karštas naktis galite pamiršti! Tačiau tokią galimybę turi ne visi. 
   Jei negalite namuose įsirengti oro kondicionieriaus, išbandykite triuką su paprastu ventiliatoriumi! Prieš jį pastatykite dubenį ar net kibirą su ledukais (tinka ir buteliai su užšaldytu vandeniu) ir džiaukitės atpučiamu gaivaus oro pliūpsniu!
 
  1. Atvėskite patys!

   Atvėsinti tik kambarį gali nepakakti.
   Atvėskite ir patys – tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme.
  • Prieš miegą pasilepinkite vėsiu dušu ar vonia, taip šiek tiek sumažindami savo kūno temperatūrą.
  • Atsipalaiduokite ir išlikite šalto proto. Eidami miegoti pamirškite dienos rūpesčius ir galvokite tik apie poilsį. Stresas tikrai nepadės gerai išsimiegoti, o meditacija – gali!
  • Šaldykite vietas, kuriose čiuopiate pulsą. Šlapia flanele ar kitu audiniu, į maišelį įvyniotais ledukais (o gal šaldytais žirneliais?) atvėsinkite riešus ir kaklą – nustebsite, kaip greitai pajausite gaivą, atšaldę vos porą kūno taškų.
  • Pagalvokite apie eterinius aliejus! Levandų aliejus ne tik skaniai kvepia, bet ir padeda geriau išsimiegoti. Įsipilkite į purkštuką šalto vandens ir kelis lašus eterinio levandų aliejaus ir prieš miegą išpurkškite miegamąjį.
  • Venkite kofeino, alkoholio ir persivalgymo. Dehidratuojantys gėrimai ar sotus valgis apsunkins skrandį ir visą kūną, tad miegas bus sutrikdytas.
  • Gerkite daug vandens! Nepamirškite vandens su ledukais vakare ir turėkite stiklinę prie lovos.

  

  1. Pasirinkite tinkamus miego rūbus.

   Rinkitės lengvus, natūralius audinius, pavyzdžiui, medvilnę. Nors miegoti visiškai nuogam gali atrodyti geresnis sprendimas, geriau rinkitės lengvus naktinius ar pižamą, nes audiniai sugers prakaitą ir padės vėsintis.
   Pamėginkite prieš miegą į šaldytuvą ar šaldiklį įmesti kojines ir jas užsimauti einant miegoti. Vėsios pėdos greitai atvėsins kūną.
 
   Pasinaudojus bent keliais iš šių patarimų, galėsite pagaliau džiaugtis geru miegu net ir karščiausiomis vasaros naktimis! O kol vanduo šaldiklyje šąla, peržiūrėkite mūsų PREMIUM satino asortimentą.

Rašyti komentarą